12/2019 - Usługa ochrony obiektów Kopalni Soli Bochnia sp. z o. o.
Data zamieszczenia ogłoszenia: 25.11.2019 r.
Termin skladania ofert: 03.12.2019 r.
Opis przetargu: szczegóły w załącznikach
Załączniki:
WYJAŚNIENIE ORAZ ZMIANA TREŚCI SIWZ !!!
Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1843), Kopalnia Soli Bochnia sp. z o.o. przedstawia wyjaśnienie treści SIWZ.
Do Zamawiającego wpłynęły zapytania dot. w/w zamówienia, które zostały przedstawione poniżej wraz z odpowiedzią udzieloną przez Zamawiającego:
Pytanie 1:
czy wskazany wymóg zatrudnienia osób na umowę o pracę oznacza, że każda roboczogodzina pracy osób wykonujących czynności ochronne musi być wypracowana w ramach umowy o pracę ?
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak - zgodnie z Rozdziałem III pkt 17 SIWZ.
Pytanie 2:
czy zamawiający dopuszcza aby jakiekolwiek roboczogodziny były rozliczane z pracownikiem na podstawie umowy cywilnoprawnej ?
Odpowiedź Zamawiającego:
Nie - zgodnie z Rozdziałem III pkt 17 SIWZ.
Pytanie 3:
ze względu na wymóg skierowania do wykonania usługi kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, czy zamawiający dopuszcza realizację usługi przez osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności – zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.)?
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający zgodnie z Rozdziałem III pkt 3 SIWZ wymaga: „Zadania ochronne Wykonawca sprawować będzie poprzez osoby fizyczne wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, prowadzoną zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2018 poz. 2142)…”.
Zamawiający wskazuje dodatkowo, iż art. 26 ust. 3 pkt 7) ustawy z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia stanowi, iż na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wpisuje się osobę, która: posiada zdolność fizyczną i psychiczną do wykonywania zadań, stwierdzoną orzeczeniami lekarskim i psychologicznym, których ważność nie upłynęła.
Ponadto działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, Kopalnia Soli Bochnia sp. z o.o. informuje o dokonaniu następujących zmian w treści SIWZ:
Istniejący zapis:
Rozdział VIII pkt 1.
„W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem postanowień ustawy oraz części VII i XI niniejszej specyfikacji. Wykonawcy mogą przekazywać Zamawiającemu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje na nr faksu (14) 612 47 18 lub adres poczty elektronicznej: sekretariat@kopalnia.pl”
Zastępuje się następującym:
„W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem postanowień ustawy oraz części VII i XI niniejszej specyfikacji. Wykonawcy mogą przekazywać Zamawiającemu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje na nr faksu (14) 612 47 18 lub adres poczty elektronicznej: sekretariat@kopalnia-bochnia.pl.”
Odpowiedzi na pytania oraz zmiany ukazały się w dniu 27.11.2019 r. na stronie internetowej Zamawiającego.
WYJAŚNIENIE ORAZ ZMIANA TREŚCI SIWZ !!!
Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1843), Kopalnia Soli Bochnia sp. z o.o. przedstawia wyjaśnienie treści SIWZ.
Do Zamawiającego wpłynęły zapytania dot. w/w zamówienia, które zostały przedstawione poniżej wraz z odpowiedzią udzieloną przez Zamawiającego:
Pytanie 1:
Wnoszę o wprowadzenie do Umowy zapisu: ,,Zmiana wynagrodzenia (stosownie do treści art.142 ust.5 ustawy Pzp) będzie obowiązywała od dnia wejścia w życie zmian przepisów będących podstawą do zmiany wysokości wynagrodzenia’’.
Odpowiedź Zamawiającego:
Stosowny zapis w tym zakresie, będzie umieszczony w umowie.
Pytanie 2:
Wnoszę o wprowadzenie do Umowy, zapisu: ,,Wykonawca ma prawo rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku zalegania Zamawiającego z zapłatą umówionego wynagrodzenia’’.
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający nie wyraża zgody na umieszczenie w umowie przedmiotowego zapisu.
Pytanie 3:
Wnoszę o zawarcie w umowie klauzuli, która umożliwi obu stronom rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem tj.: ,,każda ze stron ma prawo wypowiedzieć umowę z zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia’’. Zaznaczam, iż sytuacja Zamawiającego przy kształtowaniu treści umowy jest silniejsza, dlatego powinien on brać pod uwagę nie tylko swoje interesy, ale także interesy wykonawcy i starać się ułożyć stosunek prawny tak, aby te interesy były zrównoważone. Prawo jednostronnego wypowiedzenia umowy przysługujące obu stronom z okresem wypowiedzenia umożliwiającym drugiej stronie dostosowanie się do sytuacji, jest w opinii Wykonawcy celowe.
Odpowiedź Zamawiającego:
Stosowny zapis w tym zakresie będzie umieszczony w umowie.
Pytanie 4:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy dot. wzajemnego powierzenia przetwarzania danych osobowych. Umowa chroni interesy zarówno Zamawiającego jaki i Wykonawcy, w związku z obowiązującymi przepisami RODO. Wzór w załączeniu.
Odpowiedź Zamawiającego:
Tak, ale według wzoru Zamawiającego.
Pytanie 5:
Czy Zamawiający dopuszcza do realizacji usługi osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności?
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający zgodnie z Rozdziałem III pkt 3 SIWZ wymaga: „Zadania ochronne Wykonawca sprawować będzie poprzez osoby fizyczne wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, prowadzoną zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2018 poz. 2142)…”.
Zamawiający wskazuje dodatkowo, iż art. 26 ust. 3 pkt 7) ustawy z dnia 22.08.1997 r.
o ochronie osób i mienia stanowi, iż na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wpisuje się osobę, która: posiada zdolność fizyczną i psychiczną do wykonywania zadań, stwierdzoną orzeczeniami lekarskim i psychologicznym, których ważność nie upłynęła.
Pytanie 6:
Czy w przypadku zadeklarowania przez pracownika ochrony pracy powyżej pełnego etatu, Zamawiający oprócz wymogu umowy o pracę w pełnym wymiarze godzin, pozostawia w gestii Wykonawcy formę zatrudnienia w dodatkowym wymiarze roboczogodzin dla tego samego pracownika?
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający wymaga zatrudnienia pracowników ochrony - zgodnie z Rozdziałem III pkt 17 SIWZ.
Pytanie 7:
Jeśli Zamawiający dopuści możliwość zatrudnienia powyżej pełnego etatu pracowników pracujących na podstawie umowy cywilnoprawnej czy przewiduje waloryzację minimalnej stawki godzinowej?
Odpowiedź Zamawiającego:
Zamawiający wymaga zatrudnienia pracowników ochrony - zgodnie z Rozdziałem III pkt 17 SIWZ.
Pytanie 8:
Czy usługi odśnieżania ma wykonywać inna osoba niż sprawująca usługę ochrony obiekt?
Odpowiedź Zamawiającego:
Wykonywanie usługi odśnieżania Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy.
Ponadto działając w trybie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, Kopalnia Soli Bochnia sp. z o.o. informuje o dokonaniu następujących zmian w treści SIWZ:
Wprowadza się zmiany w Rozdziale XII pkt 2 oraz w Rozdziale XIII pkt 1 SIWZ.
Rozdział XII pkt 2 SIWZ
o brzmieniu:
"Termin składania ofert upływa w dniu 03.12.2019 r. o godz. 09.00, przy czym wiążący jest dzień i godzina wpływu oferty do Sekretariatu Zamawiającego."
otrzymuje brzmienie:
Termin składania ofert upływa w dniu 05.12.2019 r. o godz. 09.00, przy czym wiążący jest dzień i godzina wpływu oferty do Sekretariatu Zamawiającego.
Rozdział XIII pkt 1 SIWZ
o brzmieniu:
„Jawne otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego tj. ul. Campi 15, 32-700 Bochnia (sala konferencyjna) w dniu 03.12.2019 r. o godz. 09:30.”
otrzymuje brzmienie:
Jawne otwarcie ofert nastąpi w siedzibie zamawiającego tj. ul. Campi 15, 32-700 Bochnia (sala konferencyjna) w dniu 05.12.2019 r. o godz. 09:30.
Odpowiedzi na pytania oraz zmiany ukazały się w dniu 02.12.2019 r. na stronie internetowej Zamawiającego.
Informacja z sesji otwarcia ofert !!!
Informacja z sesji otwarcia>>>>>>>>
Informacja ukazała się na stronie Zamawiającego w dniu 05.12.2019 r.
ROZSTRZYGNIĘCIE !!!
Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty >>>>>>>>>
Iinformacja ukazała się na stronie Zamawiającego w dniu 16.12.2019 r.
Zaktualizuj swoją przeglądarkę aby móc przeglądać współczesne strony internetowe prawidłowo. Zaktualizuj teraz!